سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت خدمات کشاورزی رها اندیش جوین
 
قالب وبلاگ

کنه نمدی یا ارینوزمو

Colomerus Vitis ( Pagenstcher )

Syn : Eriophyes Vitis Pgst.

( Acari : Eriophyidae )

گیاهان میزبان

 

گونه ای است کاملاً اختصاصی که فقط در مناطق کشت مو رایج بوده و فعالیت دارد.

 

شکل شناسی

بالغ

 

افراد بالغ به شکل کشیده ، به رنگ کرمی و به طول 150 میکرون هستند . سپر پشتی در قسمت عقبی دارای برجستگی ها و موهایی است که موها متمایل به جلو بوده و یا به صورت مورب تمایل به قسمت مرکزی دارد . خط میانی در دو سوم عقبی سپر پشتی قرار دارد. خطوطل کنار - میانی درازتر بوده و کمی خمیده است . ناخن پروش دارای 5 شاخه جانبی است . اپیستوزما در نیمه قدامی دارای 3 مو است که موی جانبی 2 برابر دو موی دیگر است . از این گونه سه نژاد فیزیولوژیکی شناسایی شده است که از نظر مرفولوژی و فقط با توجه به نوع خسارتی که وارد می کنندمی توانند از هم تفکیک شوند . یکی از این نژاد ها به جوانه ها خسارت می زند و دیگری ایجاد گال در برگ می کند و سومی نیز باعث پیچیدگی برگها شده و هیچ علائم دیگری را باعث نمی شود .

 

خسارت

 

تغذیه نژاد جوانه ای باعث از بین رفتن جوانه های اولیه و سبب ایجاد اختلال در مراحل رشد بعدی می شود . سرشاخه ها بدشکل شده و تمایل به پهن شدن دارند و ممکن است رشد زانویی داشته و فاصله بین گره ها کم شود .

 Colomerus Vitis

 

کنه نمدی یا ارینوزمو

کنه نمدی یا ارینوزمو

کنه نمدی یا ارینوزمو

کنه نمدی


[ شنبه 90/8/14 ] [ 9:28 صبح ] [ مصطفی فاتحی نیا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

شرکت تعاونی خدمات کشاورزی رها اندیش جوین ارائه دهنده خدماتی از قبیل تولید نهال و تشخیص آفات و بیماری ها و تجویز و فروش سموم نباتی مشاوره و بازدید از مزارع و توزیع نهاده های کشاورزی به کشاورزان عزیز می باشد . شهرستان جوین عباس آباد عرب 09159744885
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 158500

سیب تم