سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت خدمات کشاورزی رها اندیش جوین
 
قالب وبلاگ

 

در مورد طبقه بندی این راسته بین متخصصین اختلاف نظر وجود دارد ولی در سیستم طبقه بندی جدید این راسته به دو زیر راسته jugate   و   frenate   تقسیم شده که بر اساس رگبندی بالها و سیستم اتصال بالهای جلو به عقب از یکدیگر متمایز میشوند.

 

در زیر راسته jugate   رگبندی بالهای جلو وعقب مشابه بوده و بالهای جلو و عقب در هر طرف بدن بوسیله یک زائده کوچکی که در قاعده بالهای جلو است و به آن زین یا jugumگفته میشود بهم متصل میشوند.

 

در زیر راسته frenate بالهای عقبی معمولاً کوچکتر از بالهای جلو و رگبندی بالهای عقب نسبت به بالهای جلو کاهش یافته و ضمناً اتصال بالهای جلو و عقب در هر طرف بدن به وسیله ترمز یا frenulum که بصورت زائده باریک و کشیده ای در لبه قاعده بالهای عقب است به هم متصل میشوند و یا بوسیله قاعده زاویه دار شده لبه جلوئی بال عقب این اتصال صورت میگیرد .

 

لازم به تذکر است که زیر راسته jugate گروه کوچکی هستند و نسبتاً کم یاب ولی اکثریت قریب به اتفاق پروانه ها به زیر راسته frenate متعلق بوده و اهمیت زیادی دارند .

 

بغیر از سیستم طبقه بندی فوق راسته بالپولکداران را به روشهای دیگر طبقه بندی میکنند که متداول ترین آنها تقسیم بندی راسته به دو زیر راسته heterocera و Rhopalocera است، که وجه تمایز این دو زیر راسته عبارت است از :

 

 

 

 

 

  پروانه


[ دوشنبه 91/2/18 ] [ 11:26 صبح ] [ مصطفی فاتحی نیا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

شرکت تعاونی خدمات کشاورزی رها اندیش جوین ارائه دهنده خدماتی از قبیل تولید نهال و تشخیص آفات و بیماری ها و تجویز و فروش سموم نباتی مشاوره و بازدید از مزارع و توزیع نهاده های کشاورزی به کشاورزان عزیز می باشد . شهرستان جوین عباس آباد عرب 09159744885
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 158140

سیب تم